Monday 30 March 2015

Hmm. Nak Jawab Apa Ye ?

bismillahirrahmanirrahim. Salam sejahtera. Salam satu malaysia. Salam melaka maju jaya bandar teknologi hijau. Salam GST tanya apa khabar.

For information, final around the conner.
Uwaaaa ! tolonglaa. wahai semangat datang laa engkau, datang kepada aku. Haishh, banyak main-main fatini ni. Hmm mohon doa dari kamu semuaa ya ! :)
Semoga Allah permudahkan segala urusan umat islam dunya akhirat.

Hmmm...
Yang tadi tuu, pemanis kataaa je. Minta orang doakan. Hhee.

Hah !
Nak tanyalaa kan,
Yang ladies ni kalau ayah awak tanya macam ni,
" camne kak setuju tak dengan orang tu ? "
Korang respond apee eak.

Again ! Lastweek ade orang nak datang minang lagi. Maigadd ! Bagai nak gugur jantung ni bilaa dengaq. Rasanyaa tak habis lagi dengan cerita yang sama terjadi 2bulan lepas. Senior guaa derr datang umah without guaa tahu. Tetiba jee mak gua call petang tu mengatakan simpulan bin simpulan datang umah.
What ?!!

Astagfirullah. Seram beb. Lastweek tu bukan sape sape, mak pak gua kenal seluruh keluarga dye. Anak cikguu sekolah tadika gua punya anak, student tahun akhir jurusan medic. Since gua umur 18 sampai umur 21 dah tiga yang cuba and try. Tapiiii.... gua tanak. Gua nak belajauuuuuu laaa.

Eh , kan boleh kahwin time belajauu ?

Hah !!!
Emm, ni pendapat peribadilaa.
Im not prefer laa kahwin time study. Banyak halnyaa. Banyak risikonyaa. Sebab classmate gua ada yang dah kahwin and ada anak. Kesian kodd ! Yelaa bilaa dah jadi ibu ni, nak tinggal anak pon berat jee hati. Habis macam manaa pulak dengan studyyyyyy. Susah nak arrangee ! Guaa tak setabah classmate guaa tu.

Gua target nak kahwin umur 27 habis sepanjang nak tunggu 27 tu kalau ada yang datang lagi, gua nak tolakkk ?
Hmm dosaa tak ?

Last last guaa pesan kat mak.
Mak kalau sape sape datang lagi lepas ni, jangan tanyaa orang dah. Sampailaa mulut orang ni sendiri cakap yang orang nak kahwin. In shaa Allah if ada umur ada jodoh ada rezeki.

Lepas dip ni, perancangan gua nak sambung degree tapi tak bagi tahu lagi kat mak ayah. Guaa ada cita cita nak continue sampai master. Hope sangat Allah permudahkan segalanyaa. Doaaa kan yee ?!

to bee continue...
Word for " guaa " nampak tidak sopan ?
This is my self. Just be myself. Sorry for everything ! And thank youuu !
Moga kitaa sama sama dalam rahmat dan redha Allah :)
Moga Allah panjangkan umur mak dan ayah. I lovee youuu 😘



No comments:

Post a Comment