Thursday 6 March 2014

Jodoh Oh Jodoh


haiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ! Assalamualaikum guys ! lama dah tak update. saya pemalas sikit nak update sebab malas nak bukak lappy. lagi pun banyak kerja lain yang perlu saya uruskan dari mengupdate blog. Semakin hari semakin dekat.
Apa dia hari tu ? bukan hari pernikahan saya. tapi saya busy dengan AGM ( Annual Grand Meeting ) dan yang pastinya FINAL EXAM yang tak lama lagi akan berdating dengan saya. ALLAH, semoga Allah permudahkan segalanya. Aminn ^^
Tengok tak tajuk tu ? wahhhh macam best jek kan bila berbicarakan tentang jodoh. sape tanak kahwin kan. semua orang nak. tu kan sunnah. hehe. tapi ade je yang cakap tanak kahwin.
hurm ada membe saya akan melangsungkan hari bahagianya tak lama lagi. dye sama umur dengan saya. still young 20 years old. dye memilih untuk nikah muda. kalau itu yang baik untuk dye apa salahnye kan, go on jelah. lagi pun bina masjid kan benda baik. Barakallahu lakuma Haifa Hamid dan pasangannya. semoga kekal hingga ke jannahNya :)
Bila ada membe yang dah nak kahwin, membe yang lain sibuk-2 jugaklah nak kahwin jugak kan. ingat kahwin ni senang ke. Allah, banyak nak kena fikir taw. Jangan fikir seronok je, masalah-2 yang akan datang kuat ke kite nak atasi. Nak-2 kalau nikah time study. kena pandai bagi maseee.
Bila membe-2 tanya bila turn saya pulak. saya akan jawab. lambat lagi, sebab saya ni anak sulung saya ada 2 adik lelaki. saya kena pastikan mereka berjaya dulu sebab mereka kan laki kan nanty mereka yang nak tanggung family so kenalah bagi mereka berjaya dulu kan. soooooo lama lagi, yang mana tengah study tu ada chance lah nak wat preparation dulu ye ! hehe.
 okey saya gurau :)
sebenarnya saya tak fikir pon pasal ni sangat. dulu time muda adalah gatal-2 jugak nak kahwin awal tapi bila fikir-2 balik banyak benda yang perlu saya sattle kan dulu. lagi pun saya tak tahu mana yang akan datang menjemput saya dahulu, JODOH atau AJAL. Allah, seramnyeeee bila sebut pasal ajal. sudah bersediakah untuk mengadap sang pencipta :(
so apa yang perlu saya buat sekarang ni adalah fokus on study, tolong parents tolong adik-2, tolong ummah dan yang pastinya tolong diri saya sendiri. may Allah bless us ^^ 
Rabbi Yassir Wala Tuasir.





JIKA JODOH YANG DATANG DAHULU, KITA MASIH SEMPAT UNTUK BUAT PREPARATION TAPI JIKA AJAL YANG DATANG MENJEMPUT DAHULU, SEMPATKAH KITA NAK BUAT PREPARATION.
HAKIKAT KEDUA-DUANYA ADALAH SAMA IAITU RAHSIA ALLAH
BACK TO BASIC 



Panjangkan ? hmm terima kasih kerana sudi habiskan bebelan saya ni ! terima kasih arigato gozaiman syukran kathir ^________________^


No comments:

Post a Comment