Tuesday 7 January 2014

KITA TETAP SAMA

Hanya manusia biase, terkadang tu iman menurun mendadak jatuh tergolek masuk dalam gaung. Dan terkadang tu iman meningkat dan selalu ingat Maha Pencipta.

Sungguh banyak ujian dan dugaan Mu. Lepas satu satu Engkau timpakan. Saya tahu Pencipta saya rindu kan saya sebab itu Pencipta saya bagi ujian dan dugaan supaya saya selalu boleh berdating dengan Dye. Allah, teruk sangat diri ini. Sampai masa nak berdating lame2 dengan dye pun takde. Sibuk dek kerana masalah dan kerja-kerja dunia :'(  

Saya ingat permasalahan di zaman sekolah takkan berlaku lagi di zaman IPT tapi sangkaan saya salah. Benda itu tetap berlaku. Allah......
Sungguh saya tak kuat tapi saya cuba kuat kerana Pencipta saya demi ibubapa saya dan keluarga saya.
Saya bersyukur sangat-sangat sebab masih ada yang support saya bagi nasihat tatkala saya jatuh terduduk sehingga tak mampu untuk bangun sendiri.

Saya teringat pesanan mak saya " Jangan sesekali tak pernah suka atau benci kat orang sebab kite tak tahu yang ada orang tak suka dan benci kat kite " lagi mak ada cakap " Biarlah orang tak suka kite kerana apa yang kita miliki hari ini, janji niat kite tu untuk apa kerana siapa dan demi apa " 

Selain itu ada seorang sahabat saya ni cakap " kita hidup kat atas muka bumi ni nak dapat redha siapa yang sebenarnya ? manusia ke Allah " sudah semestinya nak redha Allah. Okey since tu saya dah tak kesah dah orang nak cakaap apa kat saya, nak tak suka saya ke, nak membenci saya ke, terpulanglah. 

Ingat siapa kite kat mata Allah, same je. TETAP HAMBA ! yang penting antara kau dan aku tetap same ! tak usahlah kau nak banding-banding. Terpulang awak nak cakap apa kat saya k. Niat saya ni hanya Allah je yang tahu.


biarlah orang tak suka  kite tapi jangan kite tak suka kat orang.
pergi kelas belajar tuntut ilmu,
lakukan tanggungjawab yang ada dengan sebaiknya,
pulang ke rumsis,
luangkan masa bersama housemate tercinta tersayang.
jadi anak yang solehah yang membanggakan ibu bapa,
berjaya dunia akhirat.
Allahumma Aminnnnnnnnnnnnnn ^^
kbhaiiiiiiii !!!!!!!




2 comments:

  1. rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu awaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. rinduuu awak jugakkkkkkkkkkkkkkkkkkk. saya ada macam2 story. hehe

      Delete