Wednesday 1 January 2014

Jangan Pernah Menghukum Orang


'' Tudung labuh litup jangan disalahkan. Jika awak nak salahkan, awak boleh salahkan si pemakai tudung labuh litup. '' 

Allahu. Awak saya juga seorang manusia. Yang awak sendiri tahu, semua manusia tak perfect dan takkan perfect. Dan siapa awak itu untuk menghukum sesorang. Mungkin saya agak kejam. Cukuplah kesilapan yang pernah saya buat dulu terhadap kawan baik saya sendiri yang terlalu baik pada saya tapi ape yang saya dah buat kat dye ? Maafkan saya sahabat :'(

Awak kalau saya ada salah, terus terang je kat saya. Ni tak awak post kat FACEBOOK, WE CHAT. Apa yang awak dapat kalau post kat laman sosial ? Apa pandangan orang2 kat luar tu. Hmm biaq pi lah orang nak cakap ape pon kan. Mulut orang takkan pernah berhenti bercakap.
Awak kalau awak cakap saya pergunakan awak untuk kepentingan diri saya untuk populariti, awak silap. 
Saya buat semua ni kerana Allah. 

Allahu, saya tak mampu nak cakap ape dah. Saya minta maaf kalau awak rase ambil kesempatan or seangkatan dengannya. Kalau saya salah teruslah tegur. Kadang2 saya tak perasan salah saya.
Tapi awak jangan pernah salahkan tudung labuh itu. Takut orang yang nak berubah untuk menutup aurat dengan sempurna terbantut dengan hukuman orang lain terhadap orang yang memakai tudung labuh.


No comments:

Post a Comment