Tuesday 19 November 2013

Don't Jugde Us !


Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani. hee :D

Hari ni saya tak berapa sihatlah, saya demam mungkin saya terlalu rindukan KUIM. Ahaksss :
"Don't judge a book by its cover"
Kenapa dengan statement diatas kan ? saya tak tahulah sesuai ke tak dengan apa yang hendak saya bebelkan ni. Rasanye kena kodd. hihi

Orang sekarang selalu judge muslimah yang pakai tudung labuh tu mesti anak ustaz ustazah pak imam pak bilal and etc. Opsss, saya tak cakap semua tapi sesetengah je. Hari tu ada seorang hamba Allah ni, dye tanye akak, akak si fulan tu mesti parents dye ustaz n ustazah kan. Lalu sy menjawab taklah, dye datang dari keluarga yang biase2 jugak sama macam sy :) then dye cakap kalau tak parents ustaz ustazah mesti dye sekolah arab/agama dulu kan kan ? sy jawab tidak jugak, dye hanyalah bersekolah di sekolah kebangsaan biase tapi tidak same macam sy, sy memang dari kecil dihantarkan ke sekolah arab/agama. Hamba Allah tu pun say, subhanaAllah ! hebatkan akak2 ni, walau pun datang dari keluarga yg biase2 mampu utk jadi diri seperti sekarang. Macam sekarang tu macam mana ? macam sekarang tu bertudung labuh, berstokin dan berhandsock. Saya hanya mampu ucap Alhamdulillah.

SubhanaAllah
HeBaT BeTuL Allah !
Alhamdulillah :')

Now ! baru saya paham lagu yang dinyanyikan oleh kumpulan nasyid raihan '' iman tak dapat diwarisi dari seorang ayah yang bertakwa ''

Sebab apa ? sebab ada anak ustaz ustazah pak bilal pak imam n etc yang tak mampu mewarisi iman daripada parents mereka. Mereka tak jadi apa yang sepatutnya orang2 kite gambar. 
'' anak ustaz ustazah, pakai macam tu '' n blalalala. Sy bukan nak burukkan atau membuka aib sesiapa pun tapi ini memang terjadi dalam fenomena kita sekarang ni. kan kan ?

Hidayah itu milik Allah, sesiapa pun berhak memiliki hidayah dan penghijrahan itu, Walau pun masa lalu mereka menjengkelkan, siapa kite untuk judge orang tu. Kite yang patut mohon agar hidayah itu milik kite jugak dan tetap menjadi milik sampai bila2 serta mendoakan orang2 yang still mencari hidayah tu. In shaa Allah, Allahumma Aminn :')

TUDUNG LABUH, HANDSOCK DAN STOKIN BUKAN MILIK USTAZAH MAHUPUN ISTERI ATAUPUN ANAK USTAZAH ANAK PAK IMAM PAK BILAL DAN SEANGKATAN DENGANNYA TAPI MILIK SEMUA WANITA BERGELAR MUSLIMAH.




2 comments: