Monday 9 December 2013

Awak Special Buat Saya !



New sem around the conner, Rabbi Yassir Wala Tu'asir Ya Karim.
Semoga peroleh result yang cemerlang. Allahumma Amin Ya Allah ! :')
Bearu-baru ni saya join MMS ( minggu mesra siswa/i ) orientasi bagi sem satu yang baru masuk KUIM. Ahlan Wasahlan, Welcome, Selamat Datang ke Kolej Universiti Islam Melaka. Same-samelah kite betulkan niat kite untuk apa kite berada di kolej ini. bercinta or berlajar ? Choose which one ^^

Masa orientasi sangat best tapi ada yang menyayat hati. Kenapa ?
sebab ada 2 3 orang insan yang teristimewa masih berdiri gagah untuk menuntut ilmu Allah.
SubhanaAllah ! 
Tak sanggup mata memandang, apatah lagi bahu yang memikulnya. Allah. Sedih sangat bila tengok mereka. Ade yang ber'' welchair ''. SubhanaAllah. Hebatnya dirimu wahai hamba Allah. Walau tak sempurna tapi masih gigih mencari ilmu tak macam insan yang sempurna yang mampu buat semuanya sendiri, mampu berjalan, mampu makan dan mempunyai ramai teman but apa yang mereka buat ? mereka sia-siakan pemberian Allah tu ! Mereka belajar main2 ! ponteng kelas tanpa sebab ! hanya mampu cakap itu dan ini tanpa melakukannya ! Ya Allah, menitis air mataku ini pabila melihatmu wahai insan yg teristimewa. Mungkin saya takkan boleh jadi setabah kamu. 
tabarakkallah !!

Saya tengok, insan orang camni tidak ada siapa yg sudi berkawan dengan dye, sorang-sorang je. tidak ada yg membantu, alangkah boleh sy membantu pasti sy membantu kamu !
Hmm, kesiannye. Its okey dear, Allah adeee. Allah sentiasa bersama kamu ! jangan pernah melupakan Dye. 
Allah takkan berikan sesuatu pada hambaNya kecuali ia adalah yg terbaik untuk hambanya. 
Seperti yang kite tahu, Allah tu yang plan semua yg ada di alam semesta ni. Dye Maha Mengetahui apa yg Dye buat. So semuanya kite berbalik padanya dan berserah. Tapi jangan lupa berusaha !

SEMOGA ALLAH MEMBALAS SEGALA PENGORBANANMU WAHAI INSAN YANG TERISTIMEWA :)





Tabahlah Wahai Hati, Ada kelebihan disebalik kekuranganmu. Aku akan mendoakanmu walaupun aku tidak pernah mengenalimu. In shaa Allah ^_^















Alhamdulillah Wal Syukurillah.
Terima kasih Ya Allah, atas pinjaman dan pemberian yg telah Engkau kurniakan. Akanku jaga dengan sebaiknya. In shaa Allah :')


















































































































































































































































No comments:

Post a Comment