Wednesday 7 May 2014

' kahwin muda '

seronok betul tajuk diatas yee. hee. but im not prefer '' nikah muda ''. sebab apa ? bukankah nikah itu benda yang baik, jauhi maksiat. yess ! im agree, 100 precent ! adalah sebab saya kenapa saya tak prefer kann. ade baik dan buruknya. nak kate jauhi maksiat, orang dah kahwin pun ade juga yang melakukan maksiat. nauzubillah ! ape punn ilmuu didada kena mantopp. okengg ?! everythings is ilmuu. ilmuu ade semua sattle !
Cinta itu fitrah, tiada siapa yang mampu untuk menolak fitrah. tapi JANGAN PERNAH MENYALAHGUNAKAN fitrah itu.

ramai jee kawan seumur dengan saya sudah mendirikan rumah ade, ade yang dah ade baby lagi tuu. comel sangat ! my junior too, waa potong jalan nampak. hehe. dah jodoh dye awalkan. Allah tahu ape yang baik setiap hambaNya. yang paling menarik sekali senanya saya cerita she's pregnant ! waaa. seronok betul plus jelouse sebenarnya. jelouse sebab dye akan ada baby ! saya suka baby ! takpee nanty bolehlaa jadi aunty k :P saya rasa saat yang indah bagi seorang wanita adalah apabila bergelar ibu. ritee ? 

apepon semoga dipermudahkan segalanya. semoga baby jadi anak yang soleh solehah. jadi khalifah. because UMMAH needs you sayang :)

'' untuk membina sebuah madrasah sakinah mawaddah wa ramah bermula daripda pemilihan ibunya "
" pilihlah agamanya nascaya engkau akan dapat kesemuanya yang kau inginkan "
" mana mungkin lahirnya bayangan yang elok, jika datangnya dari kayu yang bengkok, didiklah dengan iman, bukan kekayaan dan pujian "





semoga jadi khalifah yang membantu UMMAH, in shaa Allah

cinta Allah dan Rasul S.A.W kekal abadi selamanya.
semoga dalam redha Allah ^^



No comments:

Post a Comment