Monday, 26 May 2014

Isra dan Mikraj

astagfirullahalazim, astagfirullahalazim, astagfirullahalazim. istigfar adalah cara paling mudah untuk kite bertaubat.

hm, apa yang akan awak rase jika awak bagi hadiah kat seseorang then dye buang hadiah awak tu dalam tong sampah tanpa membuka hadiah tersebut dan melihat apakah isi yang terkandung dalam hadiah itu. mesti kecewa, sedih, marah, geram dan pelbagai lagi perasaan buruk akan timbul dalam diri kite. rite ?

begitu jugalah Allah dan Nabi Muhammad s.a.w, baginda susah payah naik ke langit pada isra dan mikraj dengan menaiki buraq yang kelajuan dye hebat dari kilat. semata-mata nak jumpa Allah dan nak amek hadiah yang Allah bg kat kite iaitu solat lima waktu. lima je ! bukan 5000 pun ! itu pun susah sangat ke ? tidak perlu berjam-jam untuk melakukannya hanya 5-10 minit sahaja. Allahu, rinduu sangat pada nabi Muhammad s.a.w. bila rindu air mata pun mengalir kerana terlalu merindui baginda. walaupun diri ini tidak pernah bertemu dengan baginda. moga baginda syafaat kan diri yang hina ini di mahsyar kelak :'( Allahumma solli 'alaa saiyidina Muhammad.

tolonglaa hargai pemberian yang ada ni, seperti mana orang yg istimewa bagi something mesti kite hargai sangat-sangat kan. jaga elok-elok. simpan di tempat yang baik. begitu jugala dengan apa yang Allah dan nabi kite dah beri. keep it ! do it ! Tanpa Allah dan Kekasihnya, siapa kite ?! hidup pun akan terkontang kanting. takda hala tuju.


Semoga kita dapat minum air di telaga nabi Muhammad s.a.w dengan tapak tangan baginda sendiri

untuk lebih tahu lebih lanjut tentang isra dan mikraj boleh buka di link bawak,

No comments:

Post a Comment