Wednesday 11 September 2013

Bumi Tarbiyyahku.....

بسم الله الرحمن الرحيم
assalamualaikum saudara yang ku sayangi lagi di kasihi Allah. apa khabar iman hari ini ? saya harap semuanya dalam keadaan baik. saya tahu kite hanyalah manusia biasa yang iman tak sentiasa meningkat. adakala ia naik adakala ia berkurang. 

kali ini saya nak kongsi tentang diri saya. Alhamdulillah sekarang saya dah pun berapa di semester 2 nak naik semester 3 dah sebab tinggal berapa minggu lagi nak final. hurm sekejap je kan masa berlalu. Mungkin sebab terlalu busy. tapi saya semakin hari semakin seronok berada disini. walaupun orang lain memandang rendah tapi sebenarnya saya rasa sangat bangga. lagi pun saya dah janji ini  peluang terakhir saya untuk teruskan perjuangan saya hingga ke menara gading. saya tak penah pon membangga ibu bapa saya. Jadi saya berusaha teruskan berusaha agar saya dapat tunaikan hasrat saya untuk membangga ibu bapa saya. Maafkan orang mak ayah T_T.

Di semester 2 ni saya ada telibat dalam satu organisasi di kolej saya, mulanya dari sahabat saya. Saya ingatkan senang lah kan ! tapi baru saya tahu apa itu TANGGUNGJAWAB, Ya Allah sangat berat kodd tapi takpe takpe mungkin Allah yang pilih :) HUSNUZHON HUSNUZHON. Thanks kawan ! saya amat hargainya sebab banyak yang saya belajar dan mengajar. Yang saya suka sangat dapat DAKWAH ! in shaa Allah, saya masih dalam memperbaiki diri lagi. Walaupun ada orang cakap saya ni diri pon tak betul lagi. saya still akan berusaha dan terus berusaha untuk jadi yang terbaik. Saya ada terbaca suatu article ni " dengarlah teguran dan nasihat itu walaupun ia datang dari seorang pelacur ". See, jadi janganlah pernah nak salahkan diri sendiri dan terus memberi alasan untuk berdakwah.




Hah ! bukan tu je saya nak cerita, saya nak cakap jugak yang saya takut sangat pembelajaran saya terganggu :( Tapi so far masih boleh terkawal lagi saya masih boleh membahagikan masa lagi. Ada seorang kakak ni pesan buatlah sesuatu tu kerana ALLAH in shaa Allah Allah akan bantu. Dan benda tu jugak saya dah alami. Masa tu saya ada program balik sampai pagi, esok ade midterm buku tak baca habis lagi. Ya Allah risau sangat ( dalam hati and otak ni dok teringat pesan mak " belajar betul2, kita ni bukan orang senang" ) uwaaaaa !!! lagilah saya rasa macam nak menangis je T_T tapi alhamdulillah esok tu saya sempat khatamkan tajuk yang diwar-warkan masuk midterm dan alhadulillah jugak ! saya dapat jawab dengan senangnya. TERIMA KASIH YA ALLAH !!! aku tahu sepanjang hidup aku Engkau tak pernah kecewakan aku walaupun sedetik.

Ada lagi satu masalah saya, saya ni dok sebuklah bagi nasihat semua kan. Tapi saya ada masalah dengan diri saya ni, saya rasa macam nak menangis jek ! bukan rasa tapi dah pun nangis ! ya Allah, perasaan apakah yang ada dihati dan diri ku ni. uwaaaaaaaaaaaaa T_T. Janganlah Engkau letakkan perasaan yang buruk2 dalam diri aku ini. hurmm semoga saya dapat ikhlaskan diri ini dalam persahabatan saya dan semua jenis perkerjaan yang saya lakukan. in shaa Allah aminnnnnnnnnnn :')

KENA SELALU UPDATE DAN RE-NEW NIAT, bukan kerja nak update status kat fesbuk dengan twitter jek, niat pon kena taw !
saya mohon sangat doa kalian saudaraku :) jangan lupa doakan jugak saudara kita yang sedang berjihad untuk ke syurga-NYA.






bumi tarbiyyahku, in shaa Allah :)


5 comments:

  1. Teruskan usaha, semoga berjaya dunia dan akhirat, sabar diatas semua dugaan, InsyaAllah Allah akan berikan yg terbaik untuk awak :)

    ReplyDelete
  2. Semoga yg terbaik utk kamu sahabat♡.........

    ReplyDelete