Thursday, 25 July 2013

Sweetnya Surat Cinta Ni Dari Dia !








Duhai hati,


Hidup kite ini seperti roda. sekejap kite ke kiri, sekejap ke kanan, kadang kala kite diatas. Pada waktu lain kite dibawah. 


Namun, biar apapun kedudukan kite, bersyukur kepada Allah jangan sesekali kite lupakan.

Setiap ape yang berlaku dalam hidup kite ini ada hikmahnya. 

Yakinlah pada Allah. Harus diingat. Yakin kepada Allah itu bukanlah mengharapkan terkabulnya segala harapan kite. 

Yakin kepada Allah bukan pula kerana keindahan nikmat yang kite kecapi, tetapi yakin kepada Allah adalah meletakkan keredhaan pada ketentuanNya. 

Rasa bahagialah dengan ujian walaupun ia perit. 
Duhai hati,

Disitulah airmata yang menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka. Indahnya tarbiah. Tersirat rahmat dan hikmah.

Diuji kite sebagai tanda kasih sayangNya. 
Duhai hati seyumlah, 

Kerana ujian itu adalah surat cinta Allah untuk kekasihNya.
Hanya orang yang terpilih sahaja yang dapat merasai kemanisan ujian itu.


Jangan telan ujian dengan rasa pahit tapi telanlah ujian sebagai tarbiah untuk diri kite sendiri dan ambillah hikmah darinya.
Barulah kite rasai kemanisan yang telah disediakan.






















Alhamdulillah kerana Allah izinkan untuk saye berceloteh lagi kat sini , masih diberi izin untuk menikmati oksigenNya.
Al-maklumlah saya ni suka bercakap, lau dah dapat memang susahlah nak berhenti.
tapi saya ni pemalu. hehe.
apa yang saya rangkakan di atas sangat terkesan, mesej ini ( terima kasih kerana mengingatkan saya sebab saya sering mengeluh dengan dugaan yang ditimpa ) saya dapat pada ulang tahun saya baru-baru ini. 
besar dah, genap 19 tahun. sweet 19 :D hee.
semoga jadi anak yang solehah, berjaya dunia dan akhirat ye ! jyeahhh ! 
moga-moga ape yang saya cakap ade faedahnya lah bukan hanya omong kosong semata :)
saya juga insan biase yang lemah dan perlukan bantuan anda.
tegurlah diri andai ada yang tersilap. sesungguh diri ini masih terkapai-kapai dalam lautan yang tiada penghujungnya.
semoga kite selalu dalam rahmatNya. 


Bulan ni sahaja tiga kali makan kek. terima kasih untuk semua ini sahabat :)

DIA tu ALLAHURABBI KITE !
jangan salah paham ye. bukan pacar mahu pun pakwe, tidak jugak dari buah hati apetah lagi dari abang angkat ^^

No comments:

Post a Comment